Brzdové kapaliny

Brzdové kapaliny (Brake fluids) jsou kapaliny používané jako náplně hydraulických systémů brzd a spojek automobilů. Oproti chladicím kapalinám jsou již určeny k přímému použití a v žádném případě se neředí vodou, protože by ztratily svou základní funkci – vysoký bod varu. Jsou použitelné v širokém rozsahu teplot daném venkovní teplotou vzduchu a maximální možností ohřátí v brzdovém systému prostřednictvím disků / bubnů brzd.

Důležité parametry brzdových kapalin

  • Vysoká teplota varu, typ DOT 3 >230°C, typ DOT 4 > 250°C, atd.
  • Nízká viskozita při nízkých teplotách a vysoká při vyšších teplotách provozu.
  • Nenapadání pryžových těsnění (zejména EPDM a SBR).
  • Nekorozivnost vůči materiálům v kterých kolují.
  • Co nejmenší škodlivost vůči zdraví nebo životnímu prostředí.

Tyto parametry jsou dále specifikovány mezinárodními normami nezávislých institucí jako FMVSS 571.116 – DOT, ISO 4925, SAE J 1703 / 1704 nebo normami výrobců automobilů jako například VW TL 766 a VW 50114.

Důležitým parametrem pro dobrou funkčnost brzdových kapalin jsou jejich kvalitní skladovací podmínky. Neboť jen ty zaručí co nejmenší znečištění vodou, jelikož jsou brzdové kapaliny hygroskopické, nebo mechanickými nečistotami, protože ty mohou ovlivnit jejich funkčnost. Podstatná je větší gramáž plastového obalu, těsnost jeho uzávěru – víčka, čistota sudů od rzi a podobně.

Firma CLASSIC Oil s.r.o. je v současnosti asi největším českým producentem brzdových kapalin, zejména typu DOT 4 LV, s měsíční produkcí okolo 1 cisterny / 2 kamiónů (sudy, kanystry) určenou zejména na náročný německý trh.

Produktové skupiny

CS BRAKE DOT 3
brzdová kapalina na bázi glykoletherů pro starší vozidla
CS BRAKE DOT 4
brzdová kapalina na bázi glykoletherů a jejich borátů pro novější vozidla
CS BRAKE DOT 4 LV
brzdová kapalina na bázi glykoletherů a esterů pro nejnovější vozidla s nízkou viskozitou při záporných teplotách pro systémy ABS, ESP atd.
CS BRAKE DOT 5
brzdová kapalina na bázi silikátů pro speciální nekomerční vozidla a závodní speciály
CS BRAKE DOT 5.1
brzdová kapalina na bázi glykoletherů a esterů pro nejnovější vozidla s nízkou viskozitou a zvýšenou odolností proti degradaci vlhkostí

Související články

Naše firma zahájila spolupráci s firmou JM Racing - moto oil s.r.o.

24.05.2019

Spolupráce se týká prodeje produktů CLASSIC ADRENALIN, tedy produktů určených pro motorsport. Naše kvalitní, prémiové oleje a maziva značky CLASSIC řady ADRENALIN byly, jsou a budou prověřeny nejtěžšími motocyklovými závody jak v Německu, tak na naší půdě v Mezinárodním Mistrovství České republiky v enduru a na Mistrovství Evropy v enduru. Dále také v motokrosu hlavně německým MX teamem SHR v ADAC. Kromě motocyklů jsou produkty CLASSIC hojně využívány také v Kartingu - ADAC Kart Masters a na ploché dráze ADAC.

CLASSIC Oil je partnerem Mistrovství ČR v OffroadTrialu!

23.05.2019

Naše firma se stala partnerem OFFROAD závodů MČR v OFFROAD TRIALU pro rok 2019 bude obsahovat 9 závodů. Do konečného pořadí MČR se ale bude započítávat jen 7 závodů. V současné době jsou odjeté již tři závody (Žatec, Kladno, Červená Skala). Více informací, rozpis jednotlivých závodů a fotografie najdete na webové stránce http://www.offroadtrial.cz/.

Zvýšení skladovací kapacity brzdovek

04.04.2019

Na přelomu loňského a letošního roku jsme zvýšili naše skladovací kapacity na brzdové kapaliny ve volně loženém množství na 70 tun. Tím také potvrzujeme pozici lídra těchto provozních kapalin na českém trhu s ročním exportem do Německa převyšujícím 150 000 litrů. Jedná se převážně o brzdovou kapalinu DOT4 nejvyšší kvality typu LV (ISO 4925 Class 6) s nízkou viskozitou při záporných teplotách balenou do sudů a konví, případně menších spotřebitelských obalů. Jde tedy o špičkový produkt pro systémy s ABS, ESP, ASR, který rozhodně na našich čerpacích stanicích nekoupíte.

Konec metanolu v Čechách

29.03.2019

Poslední loňské číslo časopisu PETROLmagazín přineslo článek o zákazu používání methanolu do zimních kapalin do ostřikovačů. Jako první o tomto citlivém tématu tak v Čechách informuje až toto médium s maximálním výtiskem na úrovni 6 tis. kusů. Zatímco v době metanolové kauzy a otrav se k tématu vyjadřoval skoro každý novinář. Zmíněný článek vedoucího naší laboratoře J. Skolila naleznete zde.

Obsah zhořčovadla/bitrexu v chladicích kapalinách

21.12.2018

Před několika týdny vyšel v časopise Autoservis specifický článek. Všechny ostatní automotive média totiž tento text odmítla otisknout, neb někteří z výrobců v něm testovaných produktů jsou jejich inzerenti. Oproti cca dva roky staré publikaci, kdy tehdy byly testovány kapaliny G12+, byl tentokrát u tekutin G11 již otisknut přímo název produktu a skutečný obsah Bitrexu - Denatonium benzoate, v jediné tabulce. Z textu je zřejmé, že bohužel někteří výrobci nehledí na prevenci ochrany zdraví svých zákazníků, řidičů. Možná to ukazuje i na to, že z nich většina ani netuší, že vůbec existuje nějaká norma a v ní min. povinný obsah zhořčovadla ...