Chladicí kapaliny automotive

Koncentrované nemrznoucí chladicí kapaliny na bázi glykolů, které po naředění vodou získají odolnost proti mrazu a ideální schopnost přenosu tepla, pro osobní i nákladní motorová vozidla.

CS ANTIFREEZE G®

CS ANTIFREEZE G®11
modrozelená kapalina se silikáty pro vozidla koncernu VW (TL 774C) přibližně do roku 1996, u ostatních značek používaná i později
CS ANTIFREEZE G®12+
růžová bezsilikátová kapalina pro moderní vozidla koncernu VW (TL 774D/F) používaná přibližně do roku 2007
CS ANTIFREEZE G®13
růžová/fialová kapalina pro nejnovější vozidla zejména koncernu VW (TL 774G a J) s povinným obsahem biosložky a silikátů
CS ANTIFREEZE G®R
kapalina pro vozidla značek RENAULT a DACIA se specifickým fluoreskujícím žlutozeleným zbarvením
CS ANTIFREEZE G®PSA
kapalina pro vozidla koncernu PSA (PEUGEOT a CITRÖEN) plnící normu PSA B71 5110/20 s odlišným inhibičním složením od koncernu VW
CS ANTIFREEZE G®JKS
kapalina pro všechna asijská vozidla (m.j. HYUNDAI, KIA a TOYOTA) se specifickými inhibitory koroze obsahujícím látky naopak zakázané koncerny VW a PSA
CS ANTIFREEZE G®EKO
ekologická kapalina pro všechna vozidla na bázi propylenglykolu neškodící člověku ani životnímu prostředí
CS ANTIFREEZE G®CARGO
modrá kapalina pro přeplňované naftové motory zejména autobusů a nákladní techniky odpovídající normě ASTM D6210
CS ANTIFREEZE G®CARGO PLUS
nejmodernější kapalina pro přeplňované naftové motory zejména autobusů a nákladní techniky výkonnostně odpovídající normě ASTM D6210
CS ANTIFREEZE G®HD
specifická kapalina pro přeplňované naftové motory zemědělské techniky odpovídající normě ASTM D6210
CS ANTIFREEZE G®AGRO SPRAY
ekologická nemrznoucí kapalina pro výplach postřikovacích strojů zemědělské techniky, kterou je možné po aplikaci vypustit do půdy

Související články

Letní kapaliny do ostřikovačů

13.05.2019

Ač tomu počasí nenasvědčuje, jsme v polovině jara a tudíž v začátku sezóny nejlevnějších provozních kapalin - letních ostřikovačů. Jaké moderní trendy a jaká "chemie" je vlastně v těchto u vozidla nejvíce spotřebovávaných tekutinách můžete zjistit v tomto článku z loňského letního čísla časopisu AutoExpert.

Zvýšení skladovací kapacity brzdovek

04.04.2019

Na přelomu loňského a letošního roku jsme zvýšili naše skladovací kapacity na brzdové kapaliny ve volně loženém množství na 70 tun. Tím také potvrzujeme pozici lídra těchto provozních kapalin na českém trhu s ročním exportem do Německa převyšujícím 150 000 litrů. Jedná se převážně o brzdovou kapalinu DOT4 nejvyšší kvality typu LV (ISO 4925 Class 6) s nízkou viskozitou při záporných teplotách balenou do sudů a konví, případně menších spotřebitelských obalů. Jde tedy o špičkový produkt pro systémy s ABS, ESP, ASR, který rozhodně na našich čerpacích stanicích nekoupíte.

Konec metanolu v Čechách

29.03.2019

Poslední loňské číslo časopisu PETROLmagazín přineslo článek o zákazu používání methanolu do zimních kapalin do ostřikovačů. Jako první o tomto citlivém tématu tak v Čechách informuje až toto médium s maximálním výtiskem na úrovni 6 tis. kusů. Zatímco v době metanolové kauzy a otrav se k tématu vyjadřoval skoro každý novinář. Zmíněný článek vedoucího naší laboratoře J. Skolila naleznete zde.

Obsah zhořčovadla/bitrexu v chladicích kapalinách

21.12.2018

Před několika týdny vyšel v časopise Autoservis specifický článek. Všechny ostatní automotive média totiž tento text odmítla otisknout, neb někteří z výrobců v něm testovaných produktů jsou jejich inzerenti. Oproti cca dva roky staré publikaci, kdy tehdy byly testovány kapaliny G12+, byl tentokrát u tekutin G11 již otisknut přímo název produktu a skutečný obsah Bitrexu - Denatonium benzoate, v jediné tabulce. Z textu je zřejmé, že bohužel někteří výrobci nehledí na prevenci ochrany zdraví svých zákazníků, řidičů. Možná to ukazuje i na to, že z nich většina ani netuší, že vůbec existuje nějaká norma a v ní min. povinný obsah zhořčovadla ...

Měření tepelné vodivosti a kapacity

14.12.2018

Jako Vánoční překvapení jsme si ponechali nejdražší laboratorní investici v historii firmy, a to do přístroje na stanovení tepelné vodivosti, tepelné kapacity a efuzivity (v kombinaci s teplotní komorou od -40 do +150 °C). Olejový segment to až tolik neocení, ale u teplonosných kapalin to dělá z firmy CLASSIC Oil jediného výrobce potažmo plniče a prodejce ve středovýchodní Evropě, který je schopen stanovit všechny teplosměnnné parametry (viskozita, hustota, tep. vodivost a kapacita) ovlivňující efektivitu chlazení, vytápění či klimatizace. Jako jediný výrobce v oblasti TZB/HVAC tak můžeme reálně potvrdit či vyvrátit informace, že vhodnou kombinací vícesytných alkoholů se dá dosáhnout zvýšení tepelné vodivosti či kapacity a dosáhnout tak u nemrznoucích směsí větší efektivity v prostupu tepla/chladu. Kapaliny s rychlejším přenosem tepla a vyšší tep. kapacitou pak vedou k menším provozním a investičním nákladům (zmenšení výměníků, průměrů potrubí, množství tekutin v systémech a u vozidel i k nižší hmotnosti) ...

Ke stažení